Nyheter

Har du gjort en dålig affär?

Det finns hjälp för dig som gjort en dålig affär. Idag startar Konsumentverket en ny upplysningstjänst för alla konsumenter. Här kan du få hjälp både innan och efter ett köp, oavsett vilken typ av vara eller tjänst det handlar om.

2015-03-26 |

Fast eller rörligt elavtal - tänk så här när du väljer

2015-03-10 |

Så kontrollerar du att ditt elpris stämmer?

Ibland pratar vi med kunder som undrar hur deras rörliga elpris är framräknat. De vill veta hur de kontrollerar att de inte betalar mer än vad elhandlaren lovat. Så här svarar vi.

2015-01-29 |

Kommer du inte överens med ditt företag?

Har du frågor om din faktura, kommer du inte överens med din elhandlare eller känner du dig osäker på vilka regler som gäller? Då kan du vända dig till Konsumenternas energimarknadsbyrå som erbjuder kostnadsfri rådgivning.

2015-01-29 |

220 Energi åtgärdar inte brister

Energimarknadsinspektionens (Ei:s) tillsyn i höstas visade att elhandlaren 220 Energi inte följde alla delar i ellagen. Ei krävde genom ett föreläggande att företaget skulle åtgärda bristerna. Ei kan nu konstatera att bristerna finns kvar och har därför ansökt till förvaltningsrätten om att få ett vite på sammanlagt 400 000 kronor utdömt.

2015-02-04 |

 

 

Sök elhandlare





› Visa alla elhandlare